Podnoszące się chwilami obroty silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wyzy
    Classic
    • 2011
    • 5

    Podnoszące się chwilami obroty silnika

    Zamieszczone przez mecholl
    Ostatni pojawiło się paru użytkowników samsunga galaxy sII. Jak u Was z baterią. Jak użytkujecie telefony i na ile wystarcza bateria ?

    PS. Zostały mi trzy tygodnie do zmiany komórki i cały czas mam wahania choć chyba SGS II jest na pierwszym miejscu ewentualnie gryzie się z Sony Ericsson ARC
    Jak się intensywnie bawisz telefonem (trudno to nazwać jednak telefonem ) to starcza na dobę.

    Normalnie dwie doby wytrzymuje.
  • biqll
    Classic
    • 2010
    • 36

    #2
    Podnoszące się chwilami obroty silnika

    Witam,
    od pewnego czasu zauważyłem, że obroty silnika czasami samoczynnie się podnoszą do około 900-1000obr/min. Nie ma reguły kiedy tak się dzieje. Najpierw myślałem, że to przez klimę i brak czynnika bo cały czas jeżdżę z włączoną i ustawioną na auto. Okazuje się, że jak jest wyłączona to też tak się dzieje. Zauważyłem, że chyba częściej się to zdarza gdy temp. jest w okolicach 0 st.
    Po odpaleniu silnika na zimno są normalne obroty, a np po przejechaniu 500 m i zatrzymaniu na światłach podnoszą się. Jak dodam gazu na 2-3 sek przy 3000 obr to spada normalnie do 800 ale nie zawsze, czasami przejadę do następnych świateł i jest ok a innym razem ustabilizuje się chwilkę później.
    Kiedyś podczas VAGowania wyskakiwał mi błąd dot świec.
    Kod:
    4 Faults Found:
    005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10): Open Circuit 
                   P161A - 000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01110000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 175451 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 15:10:00
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 1008 /min
                        Speed: 0.0 km/h
                        Load: 0.0 %
                        Voltage: 11.63 V
                        Bin. Bits: 00001100
                        Temperature: 3.6°C
                        Bin. Bits: 10110000
    
    005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit 
                   P161B - 000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01110000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 175451 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 15:10:00
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 1008 /min
                        Speed: 0.0 km/h
                        Load: 0.0 %
                        Voltage: 11.63 V
                        Bin. Bits: 00001100
                        Temperature: 3.6°C
                        Bin. Bits: 10110000
    
    005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12): Open Circuit 
                   P161C - 000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01110000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 5
                        Mileage: 175451 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 15:10:00
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 1008 /min
                        Speed: 0.0 km/h
                        Load: 0.0 %
                        Voltage: 11.63 V
                        Bin. Bits: 00001100
                        Temperature: 3.6°C
                        Bin. Bits: 10110000
    
    005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13): Open Circuit 
                   P161D - 000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01110000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 175451 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 15:10:00
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 1008 /min
                        Speed: 0.0 km/h
                        Load: 0.0 %
                        Voltage: 11.63 V
                        Bin. Bits: 00001100
                        Temperature: 3.6°C
                        Bin. Bits: 10110000
    Nie wiem czy opisana usterka może być tym spowodowana. Po skasowaniu błędów i tak na nowo się pojawiały. Najdziwniejsze jest to, że mimo tego i rzekomo niesprawnych świec autko odpala na 15st. mrozie bez najmniejszego problemu.
    Czy ktoś może miał podobny problem? Czy to może sonda lambda albo jakieś inne ustrojstwo?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      co do błedów to sprawdz swiece i przewody czy dochodzi prąd bo masz obwód otwarty na wszystkich swiecach .jak masz zdrowy silnik to zapali bez swiec nawet na mrozie .a co do podnoszenia obrotów nie masz czasem filtra czastek stałych?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • mecholl
        L&K
        • 2008
        • 1006

        #4
        zapewne masz dodatkowe dogrzewanie płynu chłodzącego < jakieś dodatkowe trzy świece >. uaktywnia się ono dopóki płyn chłodniczy nie osiągnie 70 stopni i jak obroty silnika spadną poniżej jakiejś wartości < nie pamiętam ile > Ale to tylko takie moje głośne myślenie
        Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



        Komentarz

        • biqll
          Classic
          • 2010
          • 36

          #5
          german81, tak się składa, że niestety mam DPFa sądzisz ze w ten sposób próbowałby sam wypalić filtr?

          mecholl, wydaje mi się, że gdyby takie dogrzewanie było to by zawsze przy mrozie takie zachowanie występowało a tymczasem zdarza się to bardzo nieregularnie.

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            biqll, powiem Ci szczerze , że raz na jakiś czas też tak mam niezależnie od temp silnika , ale gdy dodam gazu do 2 tys to spadają do prawidłowych wartosci , a DPF nie mam...
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              to jesli masz DPF-a to jest cos normalnego komp podnosi obroty zeby go nagrzac i wypalic .radził bym ci porzadnie przegonic ja na trasie zeby wypalił sie przadnie i napraw te swiece bo dpf jest barzdzo delikatny i łatwo sie uszkadza i jest drogi
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • biqll
                Classic
                • 2010
                • 36

                #8
                Ziomal, też czasem mi to pomaga ale nie zawsze. Wygląda na to że to nie wina DPFa

                german81, wiem że DPF to nie tania sprawa ale jeżdżę regularnie dłuższe trasy więc raczej jest możliwość że sam się wypala. Nigdy nie zdarzyło się żeby zapaliła mi się kontrolka. Poza tym jak napisał Ziomal to on też tak ma mimo braku DPFa więc przyczyna raczej leży gdzieś indziej.

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  z tego co ja wiem to przy DPF-e podnoszenie obrotów to rzecz normalna ,a kolega ZIOMAL ma starzy genracyjnie silnik bez DPF-a i tam nie powino sie podnosic samoczynie obroty .naj pewniej bedzie jak sie jeszcze ktos iny wypowie albo podiec do ASO oni raczej napewno beda wiedziec jak to jest z tym wypalaniem DPF-a
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • KAMLOT
                    Classic
                    • 2010
                    • 20

                    #10
                    Z innej beczki!
                    Czy silnik 1.9 BXE ma filtr cząstek stałych?
                    Z góry dziękuję za odpowiedź!

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez KAMLOT
                      Czy silnik 1.9 BXE ma filtr cząstek stałych?
                      model z 2011r i nie ma.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez KAMLOT
                        Czy silnik 1.9 BXE ma filtr cząstek stałych?
                        model z 2011r i nie ma.
                        ZTCW żaden BXE nie ma
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • KAMLOT
                          Classic
                          • 2010
                          • 20

                          #13
                          Dzięki za odpowiedź.
                          Spytałem bo mi tez czasem obroty podskoczą do 1000 i po chwili spadną jak się przygazuje.

                          Komentarz

                          • skodziak
                            Classic
                            • 2006
                            • 9

                            #14
                            U mnie powodem podnoszenie się obrotów silnika tak mnie więcej do 1000, było sporadyczne zwarcie w czujniku temperatury płynu chłodzącego. Wyszło przy sprawdzaniu błędów. Po wymianie, już drugi rok, i obroty się nie podnoszą.
                            bachi

                            Komentarz

                            • zajas
                              Rider
                              • 2009
                              • 631

                              #15
                              witam
                              dziś u mnie wystąpił podobny problem:

                              005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12): Open Circuit
                              po odpaleniu po przejechaniu około 500 m obroty skoczyły, po czym wróciły do normalnych, skan wykazał powyższy błąd, skasowałem błąd i auto jechało normalnie

                              zobacze wieczorem czy błąd się powtarza; jeśli tak to jest na to jakaś rada??

                              Komentarz

                              • KamilInc
                                Classic
                                • 2014
                                • 10

                                #16
                                Witam koledz, odgrzema temat bo mam identyczny problem czy zna ktos rozwiazanie tego zagadnienia?

                                [ Dodano: Sob 05 Lip, 14 00:35 ]
                                dodam ze nie mam DPF , czujnik temp. wymienilem

                                Komentarz

                                Pracuję...